joi, 16 august 2012

SFINTII MARTIRI BARANCOVENI


        Astazi 16 august este ziua de cinstire a Sfintilor martiri Constantin Brancoveanu cu fii sai Constantin, Radu, Stefan si Matei si sfetnicul Ianache. Un exemplu unic de patimire, statornicie si marturisire din partea celui care a fost domnitor al Tarii Romanesti, unul din cei mai bogati domnitori, care a renuntat la domnie, la avere , la familie si chiar la viata pentru credinta crestina.

        Daca suntem familiarizati cu chinurile primite de alti martiri , iata ca avem ocazia sa asistam la chinurile rabdate de intreaga familie a domnitorului si mai ales la imensa durere de a-si vedea fii decapitati pe rand , tineri pe care i-a imbarbatat sa-si primeasca moartea muceniceasca.

       Si la Stanesti am cinstitit amintirea acestor Sfinti martiri prin savarsirea Acatistului si a rugaciunilor pentru sanatate pentru cei bolnavi.

               Balada lui Constantin Brancoveanu :

"Mare-i Domnul Dumnezeu
Crestin bun m-am nãscut eu
Crestin bun a muri vreu.
Taci, drãgutã, nu mai plânge
Cã-n piept inima-mi se frânge
Taci si mori în legea ta 
Cã tu ceru-i cãpãta !"


"Alelei, tâlhari pãgâni
Alelei, feciori de câni,
Trei feciori eu am avut
Pe toti trei mi i-ati pierdut !
Dar-ar Domnul Dumnezeu
Sã fie pe gândul meu, 
Sã vã stergeti pe pãmânt
Cum se sterg norii de vânt.
Sã n-aveti loc de-ngropat
Nici copii de sãrutat !" 

Turcii crunt se oteleau
Si pe dânsul tãbãrau: 
"Câini turbati, turci, liftã rea
De-ati mânca si carnea mea
Sã stiti c-a murit crestin
Brâncoveanu Constantin ! 


                                         DUNMNEZEU SA AJUTE !!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

CUM VI SE PARE???...